torsdag 5 april 2007

Sveriges unga muslimer - ungdomskonferens

Idag var jag på det sista möte inför konferansen. Nu är det dags igen för den årliga ungdomskonferansen som äger rum i Stockholm. Det ska komma ganska mycket folk, många ungdomar. För många är det inte första gången. Visa har varit med under flera år och gått på konferansen varje år. För mig är det första gången men jag ska inte bara vara där, jag ska även jobba där. Hjälpa till så det blir både nytta och nöje för mig vilket glädjer mig.
Jag såg lista på vilka som ska föreläsa under konferansen och det verkar vara vädlig intressanta människor som kommer säkert ha mycket att berätta om islam. Jag ser fram emot att lära mig nya saker. Man får ju aldrig nog av kunskap och speciellt när det gäller islam. Man lär sig hela livet.
Är det någon av er som intresserad av konferansen så kan ni gå in på http://www.sum-konferens.se/ och läsa mera om den. Vem som helst är välkommen och man behöver inte alls gå alla dagar.
Jag vet inte hur mycket jag hinner skriva under dessa dagar men ska försöka åtminstone senare berätta om den.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, om jag vetat om det tidigare hade jag åkt :(,nästa gång låter spännande,sawsan

Maria sa...

salaam aleykum syster... jag va på konferensen kom nyss hem därifrån. jag brukar läsa din blogg då och då och jag tror ja såg dig i konferensen , kände igen från din förra bild =)
Hoppas du tyckte konferensen va lika bra som ja gjorde...
assalaama!

yasmine sa...

Maria:
wa aleykum assalam!
Ja, jag var på konferensen och jag tyckte att det var bra. Som sagt så jobbade jag där men andra bröder och systrar så jag hoppas att vi gjorde bra jobb för att alla deltagarna skulle trivas.
Glad att höra att du tycker att den var bra. Det var mycket intressanta föreläsare. Längtar redan till nästa konferansen (blir lite tomt utan den). Hoppas du kommer också insha Allah.
Ha det så bra syster.
Ma assalama!

Konvertitgrupp för systrar

En gång i månaden på söndagar har vi speciell träff för konvertiter (kvinnliga)

Tid: 12-14

Under träffarna finns det stor chans till diskussion i olika frågor, hjälp med de praktiska delar när det gäller islam och lära sig grunden i islam. Även olika andra aktiviteter arrangeras.

Även icke muslimer som är intresserade av islam är välkomna till träffarna.

För mer information går det att skicka e-mail till yasse467@hotmail.com

Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online