tisdag 25 mars 2008

SUM Konferens 2008 är slut

Igår var det sista dag för konferensen. Det var både sorgligt och också glädje. Sorgen för att jag var ledsen att det var över, att dessa dagar gick så fort men glad över en lyckad konferens, glad över att vi gjorde ett bra jobb och lyckades med nästan allt vi har planerat.


Konferensen började i fredags. Ungdomarna kom från hela Sverige och inte bara Sverige utan också Norge och Danmark. Det var roligt att se så många ungdomar och att så många kom. Jag tror att det var ca 1000 personer om inte mera. Ibland blev vi oroliga hur alla skulle få plats men Alhamdulillah, alla som ville fick plats.


Till konferensen kom många kunniga föreläsare. Jag hann inte lyssna på alla men jag är säker på att alla var mycket bra. I alla fall det jag hörde var mycket bra och gav mycket lärdom. Teman var Tawhid, läran om Guds enhet. Föreläsarna pratade om tron på Gud, vem är Gud och även Guds profeter. På kvällen hade vi underhållning med uppträdande. Det var bra avslut av en dag.


Jag själv var ansvarig över informationen vilket var inte så lätt även om en del tycker att det är ganska lätt jobb. Det svåraste är att få nödvändig information i tid, berätta all information till andra och så klart kunna informera deltagarna med rätt information och kunna ge den service de förtjänar. Dessutom så hade vi hand om bagage rummet. Gång på gång fick vi öppna rummet så att deltagarna kunde lämna och hämta sitt bagage. Personligen känns det som att vi lyckades med vårt jobb ganska bra men sedan är det så klart svårt att säga vad själva deltagarna tyckte.


Dessa fyra dagar var roliga, mycket givande och jag saknar redan konferensen och längtar till nästa år. Jag hoppas verkligen att även deltagarna kände så för att vi alla som har jobbat med och under konferensen, gjorde det för deras skull, för att deltagarna skulle uppskatta det, ha roligt där och lära sig massor.


Det enda tråkiga för min del var att veckan innan konferensen jag blev sjuk och hela veckan försökte jag kurera mig för att bli frisk vilket jag lyckades inte helt och hållet. Min feber gick ner men jag var fortfarande snuvig och redan under första konferensdag så tappade jag rösten så jag pratade med väldigt rolig röst. Fast Alhamdulillah jag blev inte värre under konferensen utan nu känner jag mig faktiskt bättre. Röste sakta, sakta men kommer tillbaka till mig. Hoppas att det är snart tillbaka för att det är dags att återgå till vardagsliv och jobbet.

Inga kommentarer:

Konvertitgrupp för systrar

En gång i månaden på söndagar har vi speciell träff för konvertiter (kvinnliga)

Tid: 12-14

Under träffarna finns det stor chans till diskussion i olika frågor, hjälp med de praktiska delar när det gäller islam och lära sig grunden i islam. Även olika andra aktiviteter arrangeras.

Även icke muslimer som är intresserade av islam är välkomna till träffarna.

För mer information går det att skicka e-mail till yasse467@hotmail.com

Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online