söndag 11 maj 2008

This is Islam


Många tror att islam förespråkar våld och det enda islam handlar om att gå och döda de som inte tror på islam. Det är inte sant. Islam handlar om att vara en god människa, utföra goda handlingar, ta hand om sina medmänniskor, dela med sig och framför allt dyrka Gud.


Att det finns verser i Koranen som handlar om att kriga mot icke muslimer så handlar dessa verser att försvara sig när man blir attackerad och det tror jag vilken människa som helst skulle göra oavsett religion. Blir man attackerad, blir man förtryckt, hindrad att leva och praktisera sin religion då är det klart att man vill gå i försvar.


Här är en fin sång som verkligen beskriver vad islam handlar. Många där ute kommer säkert att säga att det är bara en fin sång, vem som helst kan sjunga om något och låta fint men det behöver inte vara sant. Men om man går med en ödmjuk hjärta, med avsikt att verkligen lära sig och förstå och försöker lära sig verkligen vad Islam står får och vad som är rätt och fel inom islam så kommer man märka att det som sägs i sången är sant. Det är upp till var och en tro eller inte tro. Var och en väljer sin egen tro och sin egen väg och även det står i Koranen, Sura 109

13 kommentarer:

Anders sa...

Här är en mycket bra dokumentär om kvinnorna inom islam. Varning för hemska bilder, men verkligheten är hemsk!!

http://www.terrorismawareness.org/videos/108/the-violent-oppression-of-women-in-islam/

Anonym sa...

Anders LÄGG NED

Yasse kan du inte ta bort alla hans tråkiga inlägg? Alla behöver inte ha rätt att säga vad som helst tycker jag. Han kan ju gå någon annan stans.

Din blogg är den enda normala av alla konvertiters bloggar. Andra är helt sjuka pratar om trosor och visar olämpliga saker . Du verkar vara enda som tar religionen på allvar. Kram på dig.

Malin sa...

Hej Yasmine. Har suttit och läst din blogg i över en timme nu och hela tiden tänkt på en sak som vi disskuterade på min skola i veckan. Islams, rent ut sagt, fruktansvärda syn på de som konverterar FRÅN islam. Visst att man kan konvertera till islam, det är ju sjusärdeles för den som vill det. Men på de siter jag surfat ikväll (svenska pro-islam siter, och islam siter såsom islam-svarar.se)skriver samtliga i frågan om att konvertera från Islam att de som gör det förtjänar dödsstraff! Hallå? Dagligen matas vi även med människor som blir dömda enligt shaira (jag är med i Amnesty och har mer än en gång stridit mot idiotiska muslimska män). Jag förstår inte hur du då kan kalla Islam för en fredens religion? I ett svar på en kommentar skrev du även att detta inte sker idag men att det i så fall inte skulle drabba dig för du skulle ändå aldrig konvertera! Blir helt nervös, och tyvärr växer mina fördomar rejält. Om en religion inte accepterar religionsfriheten och yttrandefriheten så känns det helt skevt och faktiskt hemskt. Publicera lika mycket karikatyrer på Mohammed som på Jesus eller Buddha, det är ju ingen som blir direkt glad men konstnärer blir inte dödshotade. Och bygg inga fler moskeer i Sverige så länge de muslimska länderna inte slutar förfölja, döda, tortera oliktänkande och konvertiter och tillåter dem att utöva sin religion och ha sina lokaler i deras länder. Förlåt om jag låter trångsynt men såhär illa trodde jag inte Islam var. Sen kanske inte alla muslimer tycker så men tyvärr verkar en stor majoritet göra det. Nej jag blir tyvärr bar rädd. Vore jättettacksam för svar. Se det inet som att jag dömer dig utan mest är ledsen, arg och förvirrad såhär på kvällskvisten!

Sov gott!

Umm sa...

Mycket intressant blogg.:o)

Anders sa...

Bra skrivet Malin!
Men tro inte att du kan övertyga en hjärntvättad muslim=) Många muslimer tyckte att Muhammedkarikatyrerna var mycket värre än kriget och dödandet av civila i Irak och Afghanistan!! Det kan vara svårt att tro men så trångsynta är troende muslimer.

Att man tillåter islam är en skam mot mänskligheten och om några år kommer man undra hur det kunde vara möjligt att tillåta barn att växa upp i denna religion!

Fortfarande 2008 är det förbjudet att vara homosexuell i många muslimska länder, till och med dödsstraff tillämpas. Många muslimer vill förbjuda musik och annan litteratur. I Pakistan har de sprängt flera video och musikaffärer och hotar de som är kvar att de måste stänga. I många muslimska länder är det mannen som bestämmer över kvinnan till och med om hon ska får gå utanför huset!!

Det enda positiva med länder med en muslimsk majoritet är att man får se hur ociviliserade de är och vilka problem som skulle uppstå om antalet muslimer skulle öka i Sverige.
Ökningen av muslimer i Sverige har ökat markant de senaste sju åren och antalet ökande våldtäkter har mycket märkligt ökat med antalet muslimer? Kan det ha att göra med att de inte vill vänta på sina oskulder när de dör=)?

I Franskrike utgör muslimerna 12 procent av befolkningen men 70 procent av de intagna i de Franska fängelserna! Kan det vara Islam som gör muslimerna kriminella?

Som svar får man alltid att islam är en fredlig religion blablabla.. Giftermål av minderåriga, tvångsgifte, terrorism, skändning av armar och ben, mord på homosexuella, mm har som vanligt ingenting med koranen att göra, det ligger väl bara i muslimernas natur????

Låt oss en gång för alla ta lärdom av de muslimska länderna! Man är som sagt inte intresserade av vad muslimer säger utan vad de gör. Det hjälper inte att säga att islam är en fredlig religion när de har krigat och mördat oskyldiga civila sedan islam uppfanns! Att man inte inser det är ett bevis på att muslimerna inte är intresserade av fred.

Jag skulle kunna skriva hur mycke som helst om islam, jag har till och med blivit ”muslim” för att ta reda på mer=) Många gånger har jag skrivit om texter ur koranen som muslimer har sagt inte finns eller att de tolkas på ett annat sätt. Men nu har jag pratat med ett flertal imamer om texterna och jag har fått fram MYCKET intressant information. Jag kan rekommendera alla att gå till en moské och bli ”muslim” för att pumpa ut de på information för nu kan inte ni muslimer säga ”så tolka inte ”vi” muslimer det” :D

Muslimer säger att det är en mycket liten del av de troende muslimerna som beter sig illa men den lilla andelen är faktiskt förvånansvärt stor om man ser till antalet som stöder terrorism, giftermål med minderåriga, tvångsgifte, diskrimineringen av kvinnan och homosexuella mm

Muslimer har verkligen klarat av med den svåra konsten att bli hatade med bravur!

Anonym sa...

Kanske bara ett land som tillämpar flera av sharia lagaran det är Iran i andra länder kan vem som helst lämna islam utan att få dödsstraff.
Och ni som ogillar islam så mycket varför läser ni den här bloggen? Ni har ju många andra bloggar att läsa. Om ni vill veta mer om islam behöver ni inte fråga Yasmine om allt hon är ju inte lärd eller en imam kanske bättre om ni frågar de som är lärda. Kolla på http://al-ghazali.org/sidan/ där finns det möjli+ghet att skicka in frågor och få detaljerade svar på allt ni undrar över. Kontakte dem.
mvh

sidekick sa...

Hoppas bloggen lever. Har länkat och hoppas på fortsättning. Mvh /Sidekick

yasmine sa...

Ja, ja, bloggen lever. Har bara inte har haft tid att uppdatera men ska göra det inom snar framtid insha Allah.

Yasmine :))

Muslim sa...

Till den som nämnde att islams syn på homosexuella är dödsstraff. Kommenterar du då synen på homosexuelitet inom Jehovas Vittnen? eller varför inte Kristendomen? och det som står i bibeln och homsexuella, och att dom borde dödas? Fördomsfulla människor är vad som utgör majoriteten av Sveriges Befolkning, och värst av allt är att de som har fördomar mot Islam inte ens har någon egen religion att följa. Börja med att skaffa en!

Anders sa...

Du muslim här får du en lista på vilka straff som man får om man är homosexuell i ett av dessa muslimska länder (förmodligen så njuter ni når ni läser det). Hur många kristna eller andra länder finns det som tillämpar straff för homosexuallitet?

Det är nog bara den ”fredliga religionen” som kan komma med ett sådant fredligt förslag;) Varför flyttar ni troende muslimer inte till ett land där man tillämpar islamlagarna? I Sverige är det förbjudet med tvångsgifte, giftermål med BARN och att låsa in sina fruar som ni vill göra, men det finns ju massor med länder där ni skulle kunna praktisera Islam fritt eller vill ni sprida er och förpesta de övriga länderna? Läs det här om ni har tid för det är väl så ni vill att det ska vara från Sydsvenskan:
http://sydsvenskan.se/varlden/article143275.ece

Algeria tre års fängelse, Bahrain 10 år till livstid, Bangladesh 10 år till livstid, Brunei 10 år till livstid, Djibouti 10-12 år, Eritrea 3-10år, Guinea Bissau arbetsläger, Iran dödsstraff, Lebanon 1 år, Malaysia 20år, Maldives 10år, Mauritania döden, Morocco 6månader till 3år, Nigeria 5-14 år eller dödsstraff, Oman 3år, Pakistan 2år till livstid, Qatar 5år, Saudi Arabia dödsstraff, Senegal 1månad till 5 år, Sierra Leone livstid, Somailia 3mån-3år eller dödsstraff, Sudan 5år eller dödsstraff, Syria 3år, Tanzania 25år, The Gambia 14år, Tunisia 3år, Turkmenistan 2år, United Arab Emirates dödsstraff, Uzbekistan 3år, Yemen dödsstraff,

Anonym sa...

Vill bara säga att man ska inte dra alla muslimer över en kant. Visst sker det många hemska saker inom islam, men mycket av det är inte rätt inom Islam, utan är kultur från just det landet. Allt en muslim gör sker mellan han/henne och Allah (swt). Ingen människa kan döma en annan människa, det är enbart Allah (swt) som ska döma. Ni pratar om att Islam e så hemsk, men det finns många hemska saker inom alla religioner. Jag e så trött på människor som hela tiden ska döma andra!! Kan man bara inte få tro som man vill!! Om ni inte tycker om Islam, vad gör ni då här, varför störa med era dumma komentarer.
Sen vill jag säga ett exempel på ett land där man får fängelse eller tom dödas om man e honomsexuell är Jamaica.

Anonym sa...

Har sa manga asikter, men "Yasemine"..du har redan gatt over, och stackars stackars du..du ar en av de blaogda ljushariga tjejerna jag ser promenera med sin barnvagn..ensam, eller 10 meter bakom sin man..en dag inser du, och da ar det dina svenska, kristna foraldarr som tar emot dig, inte din inshallah allah och din man mustafa. En religion som kraver att du andrar dnamn, tro och den du ar..och du tackar och tar emot?! Grattis, du har vunnit titeln arets storsta IDIOT

yasmine sa...

Det är chockande hur många fördomar du har "Anonym". Trots att du inte känner mig, trots att du har aldrig sett mig så ändå försöker du skapa en bild om mig och beskriver mig på ett sätt som om du faktiskt vet vem jag är. Men, men så fel du har... jag är precis rena motsatsen till du har beskrivet. Jag är varken blond eller blåögd. Jag promenerar inte ensamt och om jag går med min man så går jag bredvid honom. Vad finns det för mening att promenera med honom om man går bakom honom? Det förstår inte jag och att du har den här bilden framför dig är ännu konstigare. Har sätt många muslimska kvinnor (födda som muslimer/konvertiter) på stan promenerades med sina män och ingen av de gick bakom utan bredvid, ibland håller de i handen, ibland kramas de.
Inte ens om namnet har du rätt. Jag bytte inte mitt namn, jag heter så. Är det något fel med det också?

Jag undrar vem är det som är årets idiot här? Den som väljer själv sin egen väg och står för det, den som inte behöver vara som alla andra och tycka som alla andra eller den som har förutfattade meningar om människor den personen inte känner eller har kunskap om?

Jag tror att svaret är ganska givit för alla.

Konvertitgrupp för systrar

En gång i månaden på söndagar har vi speciell träff för konvertiter (kvinnliga)

Tid: 12-14

Under träffarna finns det stor chans till diskussion i olika frågor, hjälp med de praktiska delar när det gäller islam och lära sig grunden i islam. Även olika andra aktiviteter arrangeras.

Även icke muslimer som är intresserade av islam är välkomna till träffarna.

För mer information går det att skicka e-mail till yasse467@hotmail.com

Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online