tisdag 4 november 2008

USA's stora dag


Who will be USA's next president?

Idag är den dagen med stort D. Den är historiskt och hela världen följer med spänning. Den dagen kan avgöra mycket, betyda mycket för världens vidare utveckling. USA väljer president idag. Beroende på hur folk i USA röstar, avgörs inte bara deras framtid utan hela världens framtid.


Jag tror att de flesta kan hålla med att Bush inte har varit så bra som president och är nog ganska impopulär både hos mig och andra människor. Jag själv förstod aldrig hur kan överhuvudtaget kunde väljas för det andra perioden och därför hoppas jag verkligen att idag kommer amerikaner rösta ”rätt”.


Så klart så håller jag på Barak Obama utan ens ha tvekat en enda sekund. För skoj skull gjorde jag förut en test som finns på Aftonbladets hemsida, vem man står närmast och det blev Barak Obama. Förutom att jag tycker att han är mer lämplig som president för USA på grund av hans politiska tankar så är det också underbart att en mörkhyad man har stor chans att bli president i ett västerländskt land. Det är dags att det händer nu under 2000-talet, något som skulle vara mer självklart och egentligen inte så imponerande men tyvärr finns det fortfarande rasistiska idéer hos människor vilket gör att trots att det borde vara en självklar grej så är det inte och man blir mer imponerad.


Ja…nu är det bara en natt kvar tills vi får reda på resultatet och förhoppningsvis så kommer hela världen jubla av glädjen för att Barak Obama har vunnit. Emellertid tyvärr finns det oro hos många att han inte kommer leva i så fall så länge till och komma möta det samma öde som John Kennedy så jag hoppas verkligen att inget sådant händer utan han kommer regera i fyra år, regera bra och vem vet om han är så pass bra som nu alla tro, så kanske till och med väljas om. Däremot så får nog inte Barak Obama själv underskatta säkerheten hos honom och satsa nog lite extra på det, ”för säkerhets skull”.


3 kommentarer:

Sascha sa...

Jag tycker att det är fantastiskt att Barak Obama har vunnit presidentvalet. Jag tror att detta är ett tecken på förändring i USA och även i världen. Blev jätteglad när han vann!

yasmine sa...

Ja, jag håller med dig. Det var i och för sig det jag förväntade mig (fast man vet ju aldrig med amerikaner). Nu är det upp till bevisa, Obama! Jag hoppas verkligen att han kommer bli spå pass bra president som han verkar.

LinnLundin sa...

Det här var nog det bästa som kunde hända världen just nu!=)

Konvertitgrupp för systrar

En gång i månaden på söndagar har vi speciell träff för konvertiter (kvinnliga)

Tid: 12-14

Under träffarna finns det stor chans till diskussion i olika frågor, hjälp med de praktiska delar när det gäller islam och lära sig grunden i islam. Även olika andra aktiviteter arrangeras.

Även icke muslimer som är intresserade av islam är välkomna till träffarna.

För mer information går det att skicka e-mail till yasse467@hotmail.com

Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online