tisdag 6 januari 2009

Mordet i GAZA fortsätter - STÖD GAZA!!!



Dagarna fortsätter. Här är det kallt och soligt ( i alla fall i Stockholm) och i Gaza är det fler och fler människor som dör. Vet inte hur länge jag själv klarar av att se på Al Jazeera och se alla dessa döda barn som ligger helt livlösa.




Svensk tv visar inte så mycket. Det är egentligen inte många som kan rapportera innefrån. Al Jazeera är en av få kanaler som kan göra det och ni som har inte sett vad som händer, som tvivlar kanske på hur människor egentligen har det, till alla er uppmanar jag då att öppna Al Jazeera och se (finns online på nätet). Dessa bilder kommer inte ni glömma på länge, det kan jag lova.




Jag förstår fortfarande hur världen kan vara så tyst och stödja det som händer i Gaza, det människor råkar ut för. Israel själv rapporterar att de dödar militärer, att de dödar Hamas men hur kommer sig då att det är så hög siffra av döda kvinnor och barn. Om det skulle vara ett av deras barn så skulle det bli värsta rabalder men palestiniers liv är inget värt ser det ut som.




Såg en man som satt och grät. Denna mannen precis hade förlorar sina föräldrar, sin fru och sina barn, sina syskon, sina kusiner. Alla har blivit dödade, bara han själv var kvar i livet. Hur ska en sådan människa klara av att fortsätta leva vidare. Hur ska en sådan människa acceptera zionisternas beteende? Tänk er själva om ni förlorade på en sekund alla era nära och kära. Hur skulle det kännas?



Här en norskläkare som rapporterar hur det verkligen ser ut i en av Gaza's sjukhus. Han säger hur många det är kvinnor och barn som är skadade och dödade. Han säger att människor dör framför ögonen på de. De hinner inte operera alla i tid, de har inte ens mediciner att kunna ge de. Ni kan se själva...



http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/7812547.stm

Att vara tyst i mina ögon är det samma som att stödja det staten Israel gör mot Gaza befolkningen. Därför måste vi sluta bry sig om våra i-lands problem och visa det minsta medmänsklighet vi har.

Skriv under i protestlistan!

http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2742


Bojkotta Israel, företag som stödjer Israel, skänker pengar till Israel!

http://www.inminds.co.uk/boycott-brands.html

Be för våra medmänniskor!


Kom på demostrationen!



Flera stora organisationer i Sverige (bl a IFiS) under namn # GAZA SOLIDARITET # kommer att anordna en

Demonstration till stöd för Gaza
Tid: Lördag 10/1, kl. 13.00
Plats: Sergerls torg


På lördag går Israels massaker i Gaza in på sin andra vecka. Israels hämningslösa flygbombningar som jämnat Gaza med marken har nu nu övergått till en brutal markinvasion som helt isolerat Gaza. Nu nås vi av rapporter om ett lamslaget Gaza utan varken energi- eller fungerande matförsörjning.

I en tid som denna kan vi inte vara tysta eller stå vid sidan om och se på hur ett folk utplånas. Kom och protestera mot kriget!

Arr: Gaza solidaritet

Mål: samla 10 000 personer


4 kommentarer:

Tahira sa...

usch jag lider verkligen med människorna i gaza....
yasmine, ville bara säga att jag la till din blogg på min blogglista, så säg till om du misstycker! salamu aleikum från syster tahira

yasmine sa...

Tahira, det går så klart bra att du har min blogg i din blogglista. Jag misstycker absolut inte. :))

Ja, jag själv hoppas att det tar slut så fort som möjligt. Hela den där massakern på människor.

Aysel sa...

- usch det är verkligen hemskt. Jag skrev i mitt namn på listan och tänker verkligen inte köpa nått av dom som stöder israel.

Tolfte spelaren sa...

Fruktansvärt

Konvertitgrupp för systrar

En gång i månaden på söndagar har vi speciell träff för konvertiter (kvinnliga)

Tid: 12-14

Under träffarna finns det stor chans till diskussion i olika frågor, hjälp med de praktiska delar när det gäller islam och lära sig grunden i islam. Även olika andra aktiviteter arrangeras.

Även icke muslimer som är intresserade av islam är välkomna till träffarna.

För mer information går det att skicka e-mail till yasse467@hotmail.com

Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online