onsdag 15 december 2010

Chock! Terrorism i min stad!


Lördag kväll, jag skulle gå och lägga mig och precis innan jag tänkte stänga av dator så bestämmer jag mig för att läsa snabbt Aftonbladet. Uppdatera lite om vad som sker i världen. Det första jag ser “EXTRA” “Självmordsbombare i Stockholm”. Jag stirrar blind på rubriken och fattar inte att jag har läst rätt.


Vadå självmordsbombare? Det kan nog inte vara sant? Jag skum läser och sakta med säkert förstår att det är sant. Det har hänt på riktigt. I mitt kära Sverige, i Stockholm!


Jag kan inte tro att det är sant. Det hela känns inte verkligt. Jag har upplevt terrorism i Moskva men har aldrig trott att det skulle kunna hända här i Sverige. Terrorism är något jag avskyr oerhört. Jag accepterar inte och kommer aldrig kunna acceptera hur man kan gå och ta sitt eget liv samtidigt som man med avsikt dödar andra. Att det finns människor som dessutom påstår att de gör det i religionens namn, i islams namn är helt oacceptabelt för mig. Det är inte en del av islam. Islam säger inte gå och döda dig själv! Islam säger inte gå och döda massa oskyldiga!



Den här gången så misslyckades han och det tack gode Gud att han gjorde för att det kunde ha blivit mycket, mycket värre. På ett sättet tycker jag synd om honom. Det verkar vara (ut ifrån vad jag har läst) som att han var helt vanlig, snäll kille som hamnade nog i fel omgivning och fel kretsar. Fick fel kunskap och helt plötsligt bestämde sig att gå och spränga sig själv mitt på Stockholms gator. Jag fattar inte heller hur det kommer sig att en man som å ena sidan söker en till fru för att utöka sin familj och skaffa fler barn och å andra sidan tar livet av sig själv. De pusselbitar går inte ihop men svaret har nog enbart han. Vi kommer nog aldrig att förstå vad som fick honom att göra det han gjorde.


Jag bara hoppas att det kommer ALDRIG, ALDRIG hända igen! Alla ni där ute som tror att ni vinner något på att döda er själva samtidigt som ni dödar andra. Glöm det! Ni förlorar bara och dessutom gör ni att tusentals andra lider. Jag vill att varken jag, någon från min familj, mina vänner, mina grannar eller andra människor både här i Sverige och runt om i världen ska dö bara för att någon knäpp person där ute får för sig att spränga sig själv.

Vill ni hjälpa? Gå och hjälp de miljontals fattiga vi har i världen. Ge mat till barnen i Afrika. Det skulle alla vinna mycket mer på än massa dödande.





5 kommentarer:

Marie sa...

Terrorismen sprider sig över hela världen som en pest och att den nu har kommit till Sverige är väl inget att bli förvånad över.

Om livet i paradiset och om längtan dit
http://www.youtube.com/watch?v=EeK-mpVGSq4&feature=related

Omar sa...

Min kommentar till terrorn:

http://alazerius.wordpress.com/2011/01/04/wahhabismen-och-det-planerade-attentatet-mot-jyllands-posten/

Maja sa...

Salam alikom! Jag är också en svensk konvertit. Jag har precis konverterat och har haft mitt eget jihad. Många tycker saker och vill gärna lägga fram sina negativa åsikter. Det var jobbigt för mig.
Nu har jag funnita styrka och ska börja min resa mot kunskap inshallah.

Kul att hitta din blogg!

ManPreet Kaur sa...

nice blog..
Pls Visit My Blog

Lyrics Mantra
Music Bol
Download Free Latest Bollywood Music

zzuper sa...

Det måste kännas hemskt att vara en del av anledningen till allt våld..

Skäms

Konvertitgrupp för systrar

En gång i månaden på söndagar har vi speciell träff för konvertiter (kvinnliga)

Tid: 12-14

Under träffarna finns det stor chans till diskussion i olika frågor, hjälp med de praktiska delar när det gäller islam och lära sig grunden i islam. Även olika andra aktiviteter arrangeras.

Även icke muslimer som är intresserade av islam är välkomna till träffarna.

För mer information går det att skicka e-mail till yasse467@hotmail.com

Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online