fredag 8 juli 2011

Fråga på!


När jag läst lite andra bloggar så har jag bland annat sett att de kör en frågestund. Oftast är ju det mer kända personer som låter sina fans fråga de olika saker.

Jag är ju verkligen inte någon kändis och inget jag strävar efter att bli men tyckte att idé med frågestunden är ganska kul.

Ni som läser den här bloggen kanske undrar något. Kanske om mig, kanske om islam eller något annat. Så då tänkte jag att ni skulle passa på och ställa era frågor så ska jag göra mitt bästa och svara på dem.


2 kommentarer:

jana sa...

Hej Yasmine!
Tänkte höra med dig om du går med slöja sen du konverterade? Ber du 5 gånger om dagen och gör du det själv eller samtidigt som din man? Alltså typ sitter du bredvid honom när ni ber hemma? Kanske lite knäpp fråga men är nyfiken på det hela då jag ska gifta mig med min kille sen 2 är tillbaka och han är muslim.
Trevlig kväll/natt:)
Jana

Kristina sa...

Hej Yasmine!

Kristina heter jag och läser till grundskolelärare F-3. Jag har i uppgift nu i utbildningen att planera en temadag om att vara muslim och barn i Sverige. Har du något idé/förslag på aktivitet som är viktig, roligt eller intressant? Skulle gärna vilja planera in ett studiebesök till en muslimsk förening men det hinner vi inte på en dag om vi ska formulera frågor och öva intervjuteknik på morgonen... Är tacksam för alla idéer!

Mvh, Kristina

Konvertitgrupp för systrar

En gång i månaden på söndagar har vi speciell träff för konvertiter (kvinnliga)

Tid: 12-14

Under träffarna finns det stor chans till diskussion i olika frågor, hjälp med de praktiska delar när det gäller islam och lära sig grunden i islam. Även olika andra aktiviteter arrangeras.

Även icke muslimer som är intresserade av islam är välkomna till träffarna.

För mer information går det att skicka e-mail till yasse467@hotmail.com

Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online