söndag 31 juli 2011

Ramadan Mubarak!


Nu äntligen är Ramadan här!
Välkommen min kära månad.
Välkommen den heliga månaden Ramadan.

Imorgon börjar vi fasta. Jag längtar. Var orolig att jag inte skulle känna någon Ramadan känsla för att det är så tidigt på sommaren men jag fick den idag verkligen. Vi har lyssnat hemma på Ramadan sånger, förberett oss inför Ramadan, bett tillsammans, gjort Ramadan-plan.

Så nu när allt klart så kan jag bara säga "Jag är redo!"

Jag vill passa på önska alla mina syskon i islam en välsignad Ramadan, önskar att er månad kommer vara fylld med dyrkan, glädje, gemenskap, ödmjukhet och förlåtelse. Önskar er alla att fastan kommer med lätthet till er.

Ramadan Mubarak!


Inga kommentarer:

Konvertitgrupp för systrar

En gång i månaden på söndagar har vi speciell träff för konvertiter (kvinnliga)

Tid: 12-14

Under träffarna finns det stor chans till diskussion i olika frågor, hjälp med de praktiska delar när det gäller islam och lära sig grunden i islam. Även olika andra aktiviteter arrangeras.

Även icke muslimer som är intresserade av islam är välkomna till träffarna.

För mer information går det att skicka e-mail till yasse467@hotmail.com

Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online