måndag 4 juli 2011

Svensk okänd kändis

En av mina favoritartister idag är Maher Zain. För en vanlig svensk kanske han är helt okänd. Fast t ex på Facebook är det över 2 miljoner människor som gillar honom. Långt över vad Eric Saade (nämnde honom bara för att det var den enda jag kunde komma på av svenska populära artister just nu) har idag, Basshunter eller ge mig nästan vilken som helst svensk känd person så kommer ni se att Maher Zain har mer. Och han är svensk! En sådan talang, så fina låtar men i Sverige är det ingen som har uppmärksammat honom. Där emot har han t ex många fans i Malaysia. Min kompis som är där just nu säger att han är överallt. Man hör hans låtar överallt, man ser honom överallt. Och för oss (de som känner honom) är han en helt vanlig, ödmjuk och jordnära kille. Någon som man stöttar på i moskén då och då (när han är hemma i Sverige).

Även min son älskar Maher Zain och glatt säger "mamma, jag känner en kändis". Haha, det låter verkligen så roligt när han säger det.

Här får ni en av mina favoritlåtar av honom. Äkta kärlek! Love it!



1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaa åååh.. <3 <3 <3

Konvertitgrupp för systrar

En gång i månaden på söndagar har vi speciell träff för konvertiter (kvinnliga)

Tid: 12-14

Under träffarna finns det stor chans till diskussion i olika frågor, hjälp med de praktiska delar när det gäller islam och lära sig grunden i islam. Även olika andra aktiviteter arrangeras.

Även icke muslimer som är intresserade av islam är välkomna till träffarna.

För mer information går det att skicka e-mail till yasse467@hotmail.com

Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online