söndag 7 augusti 2011

Alternativ TV


För ett par dagar sedan skrev jag hur underbart det är att stänga av TVn och umgås med familjen på ett helt annat sätt.

Jag rekommenderar fortfarande göra det. Dock så klart all TV är inte dålig tv. Har man till exempel parabol och möjlighet få visa islamiska kanaler så är det bra. Då kan man lyssna på föreläsningar, lyssna på Koranen osv. Men kanske inte alla kan arabiska eller har parabol. Då kan jag verkligen rekommendera TV online som heter Ramadan TV.



Ramadan TV är endast under ramadan med olika sorts program, både för vuxna och barn. Det är kanske för det mesta "lyssna" TV än "titta" TV men det kan passa på bra när man kanske lagar mat eller har kommit hem från jobbet och vill vila lite eller man sitter och använder dator till något annat. Kan säga att jag själv medan jag skriver det här inlägget lyssnar på Ramadan TV.

Inga kommentarer:

Konvertitgrupp för systrar

En gång i månaden på söndagar har vi speciell träff för konvertiter (kvinnliga)

Tid: 12-14

Under träffarna finns det stor chans till diskussion i olika frågor, hjälp med de praktiska delar när det gäller islam och lära sig grunden i islam. Även olika andra aktiviteter arrangeras.

Även icke muslimer som är intresserade av islam är välkomna till träffarna.

För mer information går det att skicka e-mail till yasse467@hotmail.com

Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online