måndag 26 september 2011

Arbetsmyra



Nu är jag inne på min tredje vecka på jobbet. Helt sjukt egentligen hur tiden går snabbt. Att börja jobba i början var smått jobbigt. Jag saknade otroligt mycket min son och hade stor ångest över att jag var ifrån honom. Första dagen även han upptäckte att jag inte var hemma men nu både han och jag har vant oss vid den nya situationen.

Nu känns det nästan som att jag har inte ens varit mammaledig. Har lyckats komma in i jobbet otroligt snabbt och tycker att det är kul. Det som jag dock hatar mest är att mitt liv just nu går åt endast att jobba. Jag hinner knappt med något annat. Är helt slut när jag kommer hem och egentligen vill vara för mig själv men försöker vara så gott jag kan social med min familj. Att träffa vänner och annat skoj har jag inte heller hunnit den här veckorna men hoppas att det blir en ändring där. Måste ha mitt sociala liv annars så kommer jag bara att gå under.

Helgerna är så klart de dagarna jag älskar mest. Det är då det blir mer tid för familj och andra roliga aktiviteter. Men helgen tyvärr går snabbast av allt förbi och ibland måste man göra sådana tråkiga saker som städa och tvätta för att det är svårt att hinna med under veckan. Så klart hjälper min man mig rätt mycket nu när han är hemma.

Så nu har jag verkligen blivit en arbetsmyra. Jobba, jobba, jobba. Lyckades komma hem idag så pass sent som halv åtta på kvällen, trots att jag var på jobbet strax efter åtta. Lång dag men ibland måste man.

Det bästa med det hela är att jag gör det jag tycker om. Tips till alla er där ute. Välj ett jobb ni tycker om. Annars är det inte lätt att klara av 40 timmars arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Konvertitgrupp för systrar

En gång i månaden på söndagar har vi speciell träff för konvertiter (kvinnliga)

Tid: 12-14

Under träffarna finns det stor chans till diskussion i olika frågor, hjälp med de praktiska delar när det gäller islam och lära sig grunden i islam. Även olika andra aktiviteter arrangeras.

Även icke muslimer som är intresserade av islam är välkomna till träffarna.

För mer information går det att skicka e-mail till yasse467@hotmail.com

Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online