onsdag 1 april 2009

Vårtecken?!


Äntligen har det blivit lite mer sol och framför allt varmare. Här i Stockholm är nästan all snö borta. Ja, jag längtar till våren, till solen och värmen. Till de dagarna då man kan skippa äntligen den tunga vinter jackan, då man kan sitta ute i solen och njuta av glass. Att bara se blommor tittar fram, knopparna på träden gör en glad. Att det har blivit ljusare för varje dag det går gör mig piggare och jag börjar orka mera.


Jag måste faktiskt medge att jag är en typisk sommarmänniska och när det är vinter och mörkt så vill jag helst sova igenom hela den perioden. Ungefär som björnar gör eller andra djur som sover igenom hela vintern. Skulle passa mig perfekt men så klart så är det ju inte möjligt för en människa. Fast trots det är omöjligt att på riktigt sova igenom hela vintern perioden så känns det som att jag ändå gör det både fysiskt och psykiskt. För att det är till våren jag vaknar till, piggnar till, får kraft och glädje. Det är verkligen inte lätt att leva i Sverige på vintern i alla fall. Därför har jag länge sagt att någon gång i livet så kommer jag absolut flytta mer söder ut. Helst någonstans runt Medelhavet.


Men nu får jag passa på att verkligen njuta av den minsta vårtecken man kan se ute, av varje solvärme man jag kan känna och jag verkligen hoppas, hoppas att snön är borta för säsongen.

Inga kommentarer:


Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online