torsdag 2 juni 2011

Mobil troubles




Köpte min kära Vivaz för ett år sedan och mobilen blev verkligen mitt liv. Jag vet att det är fortfarande inte Iphone men ändå. Att ha alltid med sig en relativ bra kamer, kunna logga in på internet, google maps och sms i oändligt antal har gjort mig beroende ännu mer av en telefon. Har man inget att göra så kan man sitta på t-bana och checka facebook eller sina mail. Men nu allt det här är över. Min Vivaz har gått sönder. Så surt det är. Vet inte om det är just min telefon det är problem med eller om det egentligen är så är själva modellen inte så bra.

Det är första gången jag får handskas med det. Förut har alltid mina telefoner funkat tiptop tills jag tröttnade på de och bestämt att det är dags att gå vidare till nyare modell. Därför känns det riktigt jobbigt nu när min mobil slutade fungera och det värsta av allt att jag fick nu skicka in den för lagning för den andra gången. Första gången när jag skickade in så gjorde de inte nåt förutom att uppdatera programvara för att det visade sig att Tele2 (köpte där min telefon) har avslutat avtal med den reparationsverkstad och startat samarbete med en annan. Just då när jag skickade min telefon in. Så då var det bara starta om processen på nytt och skicka den igen.

Nu när jag är så trött på allt det här så skulle jag helst vilja reklamera hela köpet och köpa en annan istället men tyvärr säger de. För att kunna göra det så ska man ha skickat in telefonen för lagning typ 2-3 gånger. Så det betyder att om inte min telefon kommer nu tillbaka i perfekt skick, då måste jag kanske skicka in den igen och sen reklamera. Suck, suck säger jag bara.


Så nu istället för att sitta och surfa på t-bana, ha min Vivaz i handen så får jag spela det enda spelet jag har på vår extra mobil. Känns som att jag har hamnat tillbaka i stenåldern igen. Haha. Det var länge sedan jag hade en telefon som det gick typ bara smsa och ringa med. Men vad ska man göra.

1 kommentar:

jana sa...

Haha känner igen det där! Men nu har jag htc desire o kan inte vara utan den alls! Hela mitt liv finns i den telefonen ! Harifran läser jag din blogg tex o har facebook..etc.. allt!:))


Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online