onsdag 22 juni 2011

Göteborg över helgen.


Förutom att besöka den nya moskén ville vi så klart gå lite runt och utforska Göteborg. För mig är det andra gången jag besöker den här staden. Så jag såg fram emot att se lite av Göteborg men vädret var inte med oss den här gången.


Tyvärr möttes vi av stor del regn och kyla (som ni också kan se på bilderna) och då var ju
man inte så pigg på att spatsera runt på Göteborgs gator. Speciellt när man har barn med sig. Min son önskade att vi skulle gå till Liseberg och det förstår jag att han ville men hur roligt att åka karuseller när de är helt blöta och frysa istället för att njuta. Så tyvärr inte ens besök på Liseberg blev det.


Så vad gjorde vi? Jo, gick lite runt på Avenyn, några hann åka
Paddan, bl a min son. Jag fick stanna med minstingen på land. Vi åt på ett ställe som jag rekommenderar varmt, det var super gott. Det stället heter Divan och ligger på Backaplan. Där finns allt från grillat kött, ungsbakad pizza till pasta rätter. All mat för alla smaker och sedan kan man välja någon efterrätt från orientaliskt kultur. Gillar man dessutom sött så är en sockerkick är lovad.

En annan gång åt vi vanlig hederlig kebab vid Nordstad. Det som jag såg var annorlunda gentemot Stockholms kebaberior är att de har olika smaker på kebab.
Jag antar att det är innehållet och såsen som gör skillnad. Vill man få t ex Hawaii kebab så varsågod, det kan man få. Något sånt borde finnas i Stockholm. Så där är faktiskt minus poäng till oss.


Med Göteborg är jag absolut inte klar. Det måste bli en till tur till Göteborg och jag hoppas att då kommer vara vädret på tiptop och då ska jag leka riktig turist, insha Allah (om Gud vill).

Inga kommentarer:


Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online