måndag 1 augusti 2011

Movie time


När jag spenderade helgen hos min kompis så passade vi på och hyrde filmer. En av de var "Allt för min syster" med bl a Cameron Diaz. En film som jag kan verkligen rekommendera. Den var bra. Det är drama, den är sorglig men samtidigt fylld med massa glädje och kärlek. Den ger möjlighet till eftertanken och att man själv som människa ska verkligen inte ta allting för givet.

I det stora hela handlar den om en familj där dotter blir svår cancer sjuk. För att försöka rädda henne så bestämmer de sig för att skaffa ett till barn och ser till att barnet blir den perfekta donator. De får en liten tjej som sedan födsel agerar donator till sin syster på olika sätt men när hon blir tolv år så bestämmer hon helt plötsligt att hon vill inte vara det längre och tar till hjälp av advokaten för att få medicins befrielse.

För att inte avslöja för mycket om filmens handlingen så stoppar jag här. Har ni inte sett den så säger jag bara "se den".

Inga kommentarer:


Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online