måndag 1 augusti 2011

Tiden rullar


Klockan är snart fem. Oj va tiden rullar iväg snabbt. Hinner nästan inte med. Det är drygt 5 timmar kvar att fasta och jag har nog inte känt av en riktig hunger än.

Jag har för länge sedan upptäckt en konstig sak med mig. Om jag står och lagar mat och även om jag är hungrig då så slutar jag vara hungrig under matlagningen. Kanske blir jag mätt av bara se mängden mat eller kanske av själva doften. Vet inte vad det är exakt men hungrig är jag inte. Därför ibland tycker jag att det är jobbigt att laga mat speciellt när vi ska äta direkt efter. För att då är jag inte hungrig längre.

Däremot nu passar det utmärkt att göra det. Jag lagar mat, hunger försvinner och när det är väl dags att äta så kommer den komma tillbaka till mig.

Vad det blir idag för middag så skriver jag om det sen med förhoppningsviss tillhörande bilder.

Nu ska jag återgå tillbaka till att njuta av fastan.

Inga kommentarer:


Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online