fredag 29 juli 2011

Dåliga vanor


Min söta, lilla älskning på 10 månader har råkat få en dålig vana. Nu när vi har varit borta på kollot i en vecka. Så förutom att hans rutiner har blivit helt rubbade så har han vant sig att somna i vagnen.

Där på kollot åkte han vagn överallt. Han sov i den, han åt i den och han lekte i den. Så i princip hela dagen i vagnen (förutom då han blev bortskämd buren av massa andra och fick leka lite i gräset). Eftersom jag gick och la mig väldigt sent (eller man skulle också säga väldigt tidigt på morgonen) så lät jag honom somna in i vagnen och sova där tills jag gick och la mig och flyttade över till hans säng. Förresten resesängen funkar toppen. Det bästa man kan ha på resan.

Så nu när vi har kommit hem från kollot och jag trodde att allt skulle bli som vanligt. Ack, så fel jag hade. Min lilla grabb var inte med på noterna. Att lägga sig i hans vanliga säng var inte med på hans karta. Så nu får jag fortsätta kollo-rutinerna. Somna i vagnen och sedan lyfta över till sängen.

Så snabbt bli de där små pluttisar vana vid saker och ting. Helt otroligt. Undrar hur lång tid kommer det ta att ta bort hans "nya" vana.

Inga kommentarer:


Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online