fredag 8 juli 2011

Godisgris


Alla vi hemma älskar söt. Söt i alla olika former, glass, kakor, choklad, bullar och godis. För det mesta är det enkelt att köpa allt förutom godiset.

Godiset ska alltid inspekteras då det kan finnas gelatin i och vi äter inte gelatin som är animaliskt. Sedan kan det finnas ett rött färgämne, E120, som är blod från lös! Riktigt äckligt och inget vi vill äta. Resultatet blir att efter ha stått framför godisställning och inspekterad varje godisinnehåll så blir det bara ett få tal sorter plus choklad som vi lyckas stoppa in i vår godispåse.

Dessutom sedan jag var gravid förra året så har jag varit konstant sugen på marshmallows men de flesta marshmallows innehåller gelatin, tyvärr. Hittade i vintras Halal gelatin marshmallows på Lagerhaus men även där har de slutat sälja det.

Men för ett tag sedan upptäckte jag en underbar sida. Halalgodis! Nätbutik där man kan köpa massviss med halalgodis. Utan konstiga färgämnen och utan svingelatin. Jippi, sa jag! Och de har till och med marshmallows!

Man kan enkelt beställa godiset på nätet. Antingen i 1 kg lådor för varje sort eller också en blandad låda med olika sorter (som du väljer själv).

Det finns också ett par affärer som de samarbetar med och säljer godiset i. Så dit kan man komma själv och plocka ihop sin påse hur man vill (dock är det lite dyrare än att beställa från nätet).

Så nu kan vi äta god godis i massa olika sorter också!


6 kommentarer:

Chevalie sa...

Hej! Fred i Gud. Jag undrar varför Muhammed kan vara ett bra exemplar för hur man skall vara, när det står så mycket otäckt om honom i historia. Titta bara på denna video på denna länk på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=vtWENrsxV9k&feature=related
I den videon tas det fram en hel del sann historia om Muhammed.

Jag har läst koranen och kan inte förstå att Muhammed kunde tro att de Kristna tror på en God som är treenighet bestående av, enligt Muhammed: Fader, sonen och moder Maria. Han missade en hel del när han blandade ihop Judendom och Kristendom.

Ps: Kolla in John 3:16 och 1 Tim. 2:5-6 i Bibeln.

Anonym sa...

Du är riktigt sjuk i huvudet! islam är en sjuk pedofilkultur/mordsekt som har världsherravälde som mål. När islam tar över så kommer dom inte att skona dig.

Din man kommer en vacker dag att kasta dig från balkongen.

Rösta SD 2014!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Vilka kommentarer...
--jag är iaf glad om tipset om hemsidan, vill göra makroner med marshmallow-fyllning som ALLA kan äta :D ! Ha det gott :)

Anonym sa...

Tack för detta inlägget:) Jag ska köpa ett påskägg till min kompis som är muslim och tänkte inte på att hen inte äter gelantin.. :( tur att jag köpte mycket godis så jag kan plocka ut dom som är gelatinfria. haha

Anonym sa...

Tack för tipset! Det behövdes verkligen fast än att jag inte gillar godis så har jag SAKNAT MARSHMALLOWS :D

Unknown sa...

Idiot!


Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online