söndag 10 juli 2011

Varför måste tänderna göra ont?


Min son fick sin första tand när han blev 7 månader. Den kom ganska smärtfritt dock med massa dregel. Men det är helt ok för mig. Nästa månad, när han precis passerade 8 månader så började nästa komma. Men den här gången inte lika roande för varken han eller oss här hemma. Det blev hög feber och massa gråt och gnäll. Man kan ju inte låta bli att inte tycka synd om honom.

Jag hoppades att det vara bara för DEN tanden men samma sak upprepade sig även när han blev 9 månader och tredje tanden började titta ut. Och nu när för några dagar sedan han passerade 10 månader så tänkte jag först ”å så skönt, ingen tand på väg och ingen feber eller gnäll”. Jag började glädjas för tidigt. Igår såg jag att den fjärde är på väg att titta ut och idag kom även konsekvenser. Hög feber och lilla grabben är inte så lycklig i sitt tillstånd. Ännu värre är det att det är just nu ganska varmt så det gäller med alla sorts medel kyla ner honom så att han inte lider för mycket.

Varför måste dessa tänder göra ont hos de där stackars minstingar? Varför kan inte de bara komma ut helt utan några som helst följder? Jag antar att det är bara vänja sig att vår månad börjar med feber och ett par dagar gnäll.


Inga kommentarer:


Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online