tisdag 5 juli 2011

Hemlisar between you and me...

Att försöka håla hemlisar från barn är inte alltid så lätt. Speciellt om deras öron såååå stora som elefantöron. Vår son tillhör den kategorin. I början funkade det att prata engelska för mig och min man. Vi kunde diskutera saker och ting som han inte skulle förstå. Men vad hände då?! Han lärde sig engelska för att förstå! Mash Allah (skulle man säga på arabiska)! Men vi behöver ett språk att prata på så att vår son inte kan förstå. Tyvärr är jag inte lika språkbegåvad och kan inte så många fler andra språk. Franska skulle ju kunna vara alternativ (min man kan) men tyvärr det gick inte så bra i skolan för mig med franskan.

Men nu uppfann jag ett nytt sätt att kommunicera. Skicka sms! Funkar toppen! Har man hemlis, sonen ska inte höra. Ja, då är det bara skicka iväg.

Inga kommentarer:


Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online