torsdag 7 juli 2011

Girlpower!


Familjelivs undersökning säger att det är mammorna som bestämmer hur, när och vart semester ska tillbringas. Så mycket som 78 procent av svarade kvinnor har sagt att det är de bestämmer semester medan mannen har relativt lite att säga om.

Behövde genast reflektera över vår familj och hur det är och kom fram att det stämmer nog nästan ganska bra även hur det är hemma hos oss. Framför allt är det jag som ger förslag när och var vi ska åka och vad vi ska göra. Sedan bestämmer vi tillsammans om det är bra idé eller inte. Anledningen till varför det är så hemma hos oss är för att jag har mer intresse för resor och är mer planerings människa. Så jag gärna kollar upp saker och ting och sedan lägger fram till förslag.

Däremot skulle det nog inte kännas rättvist om jag helt skulle köra över min man och inte bry sig om hans önskningar och synpunkter. Vi är ju trots allt två stycken i en relation och ska vi semestra tillsammans så ska ju båda var med på noterna.

Men klart intressant undersökning. Även om många är emot stereotypa könsroller så tror jag att det ligger lite i kvinnans natur att planera, fixa och trixa och då ingår semester i den biten. Medan män har mindre tid eller ork att hålla på på samma sätt.

Inga kommentarer:


Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online