fredag 15 juli 2011

Fått paket

I onsdags fick jag paket på posten. Älskar få paket, speciellt när de kommer så här snabbt. Paketet kommer från Köpbarnvagn.se. Vilken otrolig snabb leverans. Skickade beställningen på natten söndag till måndag så man kan säga att det var redan måndag. Ingen jobbar ju på natten J På tisdag stod det på statusen att den var skickad och på onsdag morgon fick jag sms att den har kommit. Sånt här gillar man verkligen. Så stort plus till köpbarnvagn.se


Det som fanns i paketet var resesängen, Baby Björn Travel crib light. Precis den som jag har skrivit om tidigare. Lite besviken blev jag att jag inte lyckades fynda på varken blocket eller tradera. Men så blir det när man är alldeles för sent ute och kommer på att man måste ha en säng med två veckor innan man ska resa. Det var faktiskt en som sålde en sådan säng på tradera men efter att jag har mailat och frågat om de hinner skicka den till mig innan vi åker iväg så blev tyvärr svaret nej eftersom även de är bortresta några dagar. Plus i kanten att människor är ärliga i alla fall.

Så nödlösningen blev att köpa en ny och visst priset var lite väl mycket men hoppas att nu i efterhand jag kommer tycka att det var värt. Så klart behövde jag prova ut sängen direkt. Fälla ut, sätta min lilla bebis i och sedan fälla in och se om den klarade av testet.


Själva ihopfällda sängen var lite bredare än vad jag trodde men inget jag störde mig på. Så när jag skulle fälla ut den så gick det verkligen på sekunder, hur lätt som helst. Till och med min äldsta son som tittade nyfiken på den nya prylen sa "wow, det här gick ju verkligen snabbt". Sjuåring har godkänt och mamman har godkänt.

Madrassen som följer med är också helt ok. Man kan köpa till den tillhörande lakan men det tyckte jag var onödig kostnad så istället tog jag en Ikea dra på lakan som jag hade hemma. Funkar utmärkt. Och sedan bebisen in. Han satt där och lekte lite, ställde sig upp, tittade omkring. Såg helt nöjd ut. Men det tyckte jag att det inte räckte. Så jag bestämde mig att han ska provsova där inne. Så i natt somnade han i hans nya säng och sov gott hela natten. Så även lilla bebisen har godkänt den.


Jag är nöjd än så länge. Det sista testet är kvar att testa resa med sängen. Men det vet jag först nästa vecka då vi ska iväg.

Ett extra plus är att eftersom sängen är gjort av nät runt omkring så passar det perfekt till bebisar som rullar så mycket så att de slår sig i sängkanterna. Träsängen kan vara då lite jobbig för de och en säng med nät passar perfekt istället.

Inga kommentarer:


Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online