torsdag 14 juli 2011

Lyxigt på sommaren

Var här om dagen inne i stan med en vän. En vacker sommardag så passar det bäst med glass. Jag tror att det är just under sommaren jag äter mest glass. Tyvärr har jag upptäckt att min mage är inte lika glad som jag av glass då jag är något laktosintolerant och för mycket glass gör att jag reagerar.

Men nu var det inte om min mage jag skulle skriva utan om själva glassen J

Det finns några ställen i Stockholm som är min absoluta favoritglass ställen. En av dem är ett ställe på Karlaplan (t-bana), Valhalavägen. Minns inte exakt vad stället heter just nu men de har riktig god glass. Sedan så måste jag absolut nämna italienska glassen, Montis, i Gallerian. Där är det inte bara gott utan det ser ut sjuktgott ut. Så pass att man han väldigt stor beslutångest varje gång man är där.

Appropå Gallerian så gillar jag även Yoghurtshopen där. Alltså yoghurt glass i olika smaker.

Sist men inte minst så får man nog nämna glassen i Gamla stan. Dit blir man lockad med doften av nygräddade våfflor som bara drar en in för att köpa glass. Lite mer turistiskt men tack vare våfflorna är det värt.

Så det var just i Gamla stan vi landade den här gången och för en gång skull köpte jag något jag brukar aldrig vanligtvisst köpa. Den gången tänkte (vet inte riktigt om jag tänkte) att jag ska ge det ett försök så det blev något som heter Brownie och består av 3 kulor glass med grädde, brownies och chokladsås i en stor våffla. Det såg riktigt lyxigt ut men såååå mäktigt kan jag säga. Gott var det men tror inte att jag gör det om. I alla fall i så fall måste jag dela med någon, kanske glassdate med min man nästa gång J

Så här såg det ut i alla fall:


Inga kommentarer:


Totalt antal besökare
Antal besökare denna månad
Antal besökare denna vecka
Antal besökare idag
Antal besökare online